PODOLOGIA INTEGRAL

Cirurgia podològica

La cirurgia podològica és l'especialitat quirúrgica encarregada del diagnòstic, tractament i correcció definitiva d'aquelles malformacions i malalties congènites que apareixen als peus.

Aquest tipus de cirurgia compta amb un postoperatori còmode i molt satisfactori, ja que ofereix als pacients la possibilitat d'incorporar-se a la seva activitat diària en un període de temps molt reduït.

Entre els tractaments quirúrgics més freqüents trobem les ungles encarnades, els dits en arpa i l'hàl·lux *valgus, comunament conegut com a galindó.

Quines patologies tractem?

Patologia de les ungles:

Ungles encarnades (onicocriptòsi):
Eliminació de la porció de matriu ungueal que genera la ungles que d'encarna o que creix en la vora del dit.

Onicomicòsi severes:
A vegades les infeccions per fongs arriben a afectar de tal manera a l'aparell ungueal que és necessària l'ablació o avulsió de la làmina ungueal de manera temporal o definitiva en funció del cas.

Exostòsi i condromes subungueals:
Lesions d'origen ossi i cartilaginós que afecten el creixement de la làmina ungueal, atrofiant-la i que generalment cursen amb dolor i incomoditat.

Patologies en el avantpeu:

Hàl·lux valgus (galindó): És una deformitat articular que produeix un augment en l'angulació fisiològica de l'articulació, dificultant el moviment. És un trastorn que, amb els anys, pot derivar en artròsi.

Dits en arpa:
És una deformitat en els dits del peu que consisteix en la flexió excessiva de les articulacions del segon, tercer, quart i cinquè dit del peu (articulacions conegudes com a proximals i distals).

Neuroma de Morton:
És un engrosament del teixit que envolta el nervi digital que s'estén als dits del peu. Això ocorre perquè el nervi passa per sota del lligament que es connecta amb els ossos del dit del peu (metatarsians) en el avantpeu.

Patologies del retropeu:

Espoló calcani:
És un creixement ossi anòmal que té lloc en el punt d'inserció del tendó en l'os del taló (el calcani) i pot derivar en una inflamació de la membrana.

Talalgies:
Afecció que es localitza en la part posterior del taló, produïda per una inflamació del tendó d'Aquil·les.

Altres patologies:

Peu pla infantil patològic:
En aquest grup entrarien peus que arriben a l'edat de 8-10 anys amb una deformitat important que es tradueixi amb la presència alteracions radiogràfiques que permetin pensar que la biomecànica del peu està i estarà alterada.

Quins mètodes quirúrgics usem?

Cirurgia convencional (oberta):
Basada en la dissecció per plans anatòmics amb la finalitat d'evitar danyar el teixit circumdant per a obtenir així una recuperació menys dolorosa i menor inflamació.

Cirurgia mínimament invasiva o cirurgia MIS:
Amb aquest tipus de cirurgia evitem les grans incisions en la pell i el mal a teixits circumdants a la lesió a tractar per a així reduir considerablement el temps de postoperatori, el dolor i la inflamació.
Avantatges:
– Disminuir el trauma de músculs, tendons, càpsula articular, etc.
– Reduir la pèrdua de sang.
– Millorar els resultats estètics, ja que les cicatrius són menors.

Anestèsia local:
En una intervenció amb anestèsia local, el producte anestèsic es limita a l'àrea on es durà a terme la cirurgia. L'anestèsia únicament afecta a la zona prevista d'intervenció i la torna insensible al dolor, en cap cas afecta a la consciència del pacient.

Règim ambulatori:
Comptem amb una política de règim ambulatori, la qual cosa significa que les cirurgies es realitzen sense necessitat d'ingrés, permetent que el pacient pugui tornar al seu entorn el mateix dia de la intervenció.