TRACTAMENTS CORPORALS MANUALS

Drenatge limfàtic

El drenatge limfàtic manual és una tècnica que es realitza amb les mans a través de moviments molt suaus, lents i repetitius que afavoreixen la circulació del sistema limfàtic, millorant així quadres edematosos, inflamacions i retencions de líquids orgànics.

Quins són els beneficis d'un drenatge limfàtic?

︎Millora símptomes dolorosos en disminuir la pressió local ja que, en drenar-se els líquids retinguts, les terminacions nervioses s'alliberen i deixen de ser estimulades. Així s'inhibeix la transmissió dels impulsos de dolor. En poques paraules el cervell dóna prioritat a l'estímul del massatge, i “oblida” l'estímul dolorós.
︎En drenar substàncies del teixit connectiu, elimina substàncies tòxiques que  estimulen les terminacions nervioses del dolor.
︎Afavoreix els mecanismes immunològics de l'organisme, en estimular el moviment de la limfa i l'acció dels ganglis limfàtics. Aquesta l'acció més important del drenatge limfàtic, ja que d'una banda elimina substàncies i líquid del teixit superficial, i per un altre estimula la circulació limfàtica més profunda, fent que els vasos limfàtics s'omplin de limfa i millori la seva circulació.

Quan està indicat el drenatge limfàtic?

Pels seus efectes relaxants, analgèsics i immunològics, el drenatge limfàtic manual és recomanat com a tractament per a patologies amb malalties agudes, estimulació excessiva del sistema nerviós o quadres inflamatoris (restrenyiment, estrès crònic, dolors premenstruals, cames cansades). En ser poc agressiu i gens invasiu, és recomanat com a primera opció de tractament abans que altres tècniques, en malalties com a artritis, artrosis, tendinitis, rinitis, sinusitis, esquinçaments musculars, luxacions, edemes facials, postoperatoris o traumatismes.