CIRUGIA ESTÈTICA FACIAL

Rinoplàstia

És la cirurgia que ens permet canviar la forma del nas, ja sigui sol per a millorar aparença, la seva funció o tots dos. És una de les operacions més demandades actualment, ja que es pot solucionar tant les alteracions estètiques com també les malformacions que poden afectar la funció respiratòria, ja siguin per factors genètics/hereditaris o per traumatismes.
La cirurgia estètica del nas produeix canvis importants en el rostre, remodelant el perfil, fent sentir a gust al pacient i augmentant la seva seguretat i autoestima.

Quins són els avantatges d'una rinoplàstia?

︎ Uns canvis molt petits en l'estructura del nas, fins i tot mesurats en mil·límetres, poden fer una gran diferència en l'aparença del nas.
︎ En estar relacionades la respiració i la forma del nas, la rinoplàstia es pot realitzar no només per a canviar la manera en la qual es veu el nas, sinó també per a millorar la respiració.
︎ Ens dóna la possibilitat d'eliminar imperfeccions que constitueixen un problema per al pacient.
︎ Els pacients que se sotmeten a aquest procediment milloren no només la seva salut física si no també la confiança en tenir una millor percepció de si mateix.
︎ Totes les cirurgies tenen riscos. No obstant això, els riscos de la rinoplàstia són petits i les complicacions són poc freqüents.

La rinoplàstia és una operació desafiadora. El nas té una forma tridimensional complicada i se situa en el mitjà del rostre, per la qual cosa els canvis que es realitzen durant una rinoplàstia tot i que siguin molt petits, poden afectar l'aspecte del nas i el seu funcionament en forma significativa, per tant el marge d'error és molt petit.

Els cirurgians planifiquen i personalitzen l'operació segons les necessitats individuals del pacient, amb la qual cosa la rinoplàstia no té una planificació estàndard o un ordre de passos establert. Per això, sempre és recomanable que aquest procediment sigui realitzat per cirurgians plàstics, cirurgians plàstics facials o otorrinolaringòlegs capacitats i certificats, que addicionalment siguin capaços d'explicar en termes comprensibles què succeirà abans, durant i després de la cirurgia.